« powrót
Autoresponder to opcja na serwerze umożliwiająca automatyczne wysyłanie odpowiedzi nadawcy listu. Gdy na serwer dotrze e-mail do Ciebie, serwer natychmiast w odpowiedzi wysyła do nadawcy list o ustalonej treści. Dzieje się tak niezależne od tego czy e-mail został przeczytany przez Ciebie.
Odpowiedź wysyłana jest do nadawcy na każdy wysłany e-mail dopóki autoresponder nie zostanie wyłączony. Jeśli posiadasz kilka adresów email i chcesz, aby odpowiedź była wysyłana dla każdego z nich, to musisz ustawić autoreponder dla każdego z nich. Jeśli w firmie używanych jest kilka kont email, to dla każdego z nich można ustawić inną treść autorespondera.
Autoresponder wykorzystywany jest np. do automatycznych odpowiedzi typu: "Jestem na wakacjach, wracam dnia ...", "Dziękujemy za list. Odpowiemy w mozliwie krótkim czasie".
Aby ustawić automatyczną odpowiedź wysyłaną przez serwer
1. należy:
- wejść na stronę www.gryf.pl/webmail lub na własną np. www.abc.pl/webmail
- poczekać na wykrycie ustawień lub kliknąć (zazwyczaj) lewy przycisk "Enter Here"
- wpisać swój login pocztowy i hasło
2.1. JEŚLI jesteś automatycznie zalogowany do czytnika HORDE:
- w górnym pasku kliknąć: cPanel Webmail Home
2.2. JEŚLI jesteś automatycznie zalogowany do czytnika ROUDCUBE:
- w lewym pasku kliknąć: szóstą od góry klikalną czerwoną ikonę cPanel
3. JEŚLI nie jesteś automatycznie zalogowany do czytnika lub wykonałeś czynności z 2.1 lub 2.2:
- na stronie z logiem "Webamail" na dole strony kliknij "Autoresponders"
- na tej stronie można dodać/zmienić/usunąć autoresponder (automat pocztowy)
- w rolecie "Zestaw znaków:" wybrać: utf-8
- w polu "Interwał" wpisać ilość godzin ponawiania wysyłki odpowiedzi np. 12
- w polu "Od" wpisać nazwę swojej Firmy lub np. imię i nazwisko (tekst ten pojawi się u odbiorcy)
- w polu "Temat" wpisać tekst: Re: %subject%
- nie zaznaczać "Wiadomość HTML"
- w polu "Treść" wpisać tekst wiadomości która bedzie automatycznie wysłana odbiorcy
- w zależności od potrzeb ustawić parametry daty: "Uruchom" i "Zatrzymaj"
- zapisz zmiany klikając na "Utwórz/Modyfikuj"
Jeśli nie posiadasz na naszym serwerze konta e-mail, a tylko alias pocztowy (przekierowanie poczty na inny e-mail) lub chcesz zarządzać autoresponderami w jednym miejscu, to należy:
wejść na stronę www.gryf.pl/cpanel a nie na www.gryf.pl/webmail
wpisać swój login i hasło do konta hostingowego (nie e-mail)
w sekcji "Email" kliknąć na opcję "Automaty pocztowe"
postępować dalej zgodnie z instrukcją podaną na początku (od punktu 4)
W razie dalszych pytań prosimy o kontakt.