« powrót
Autoresponder to opcja na serwerze umożliwiająca automatyczne wysyłanie odpowiedzi nadawcy listu. Gdy na serwer dotrze e-mail do Ciebie, serwer natychmiast w odpowiedzi wysyła do nadawcy list o ustalonej treści. Dzieje się tak niezależne od tego czy e-mail został przeczytany przez Ciebie.
Odpowiedź wysyłana jest do nadawcy na każdy wysłany e-mail dopóki autoresponder nie zostanie wyłączony lub przestaną być spełnione zasady filtrów. Jeśli posiadasz kilka adresów email i chcesz, aby odpowiedź była wysyłana dla każdego z nich, to musisz ustawić autoreponder dla każdego z nich. Jeśli w firmie używanych jest kilka kont email, to dla każdego z nich można ustawić inną treść autorespondera.
Autoresponder wykorzystywany jest np. do automatycznych odpowiedzi typu: "Jestem na wakacjach, wracam dnia ...", "Dziękujemy za list. Odpowiemy w mozliwie krótkim czasie".
Aby ustawić automatyczną odpowiedź wysyłaną przez serwer
- Zaloguj się to swojej skrzynki pocztowej, najlepiej przez www.gryf.pl,
klikając na ikonę POCZTA
- Wybierz opcję „Ustawienia” po lewej stronie lub u góry
- Kliknij w menu „Filtry”
- W drugiej kolumnie wybierz "managesieve"
- W trzeciej kolumnie kliknij ikonę "+"
- Uzupełnij nazwę filtru, np. Autoresponder urlopowy
- Filtr włączony ustaw jako "włączony"
- W sekcji "W stosunku do przychodzącej poczty:"
- wybierz opcję "spełniających wszystkie poniższe kryteria"
- wybierz w pierwszej rolecie "Data"
- w drugiej rolecie pozostaw "data ( rrrr-mm-dd )"
- w trzeciej rolecie wybierz na dole "wartość jest równa lub większa od"
- w czwartej rolecie wpisz datę początkową w formacie 2023-12-21
- Kliknij (w tej samej linii) po prawej stronie przycisk "+"
- wybierz opcję "spełniających wszystkie poniższe kryteria"
- wybierz w pierwszej rolecie "Data"
- w drugiej rolecie pozostaw "data ( rrrr-mm-dd )"
- w trzeciej rolecie wybierz na dole "wartość jest równa lub mniejsza od"
- w czwartej rolecie wpisz datę końcową w formacie 2023-12-26
(najlepiej dzień wcześniej niż powrót z urlopu)
- W sekcji "wykonaj następujące czynności:"
- wybierz w rolecie "Odpowiedz wiadomością o treści"
- w polu "Treść (przyczyna nieobecności):" wpisz treść odpowiedzi
- w polu "Temat wiadomości:" wpisz temat autoodpowiedzi np. Autoresponder urlopowy
- w polu "Adres nadawcy odpowiedzi:" wpisz swój adres email
- pole "Moje adresy e-mail:" może pozostać puste
- w polu "Jak często wysyłać wiadomości:" wpisz 1 (dni)
- Kliknij przycisk "ZAPISZ" i przetestuj autoresponder mając na uwadze,
że odpowiedź do tego samego adresata będzie wysłana tylko 1 raz dziennie
- Sprawdź, czy w prawym dolnym rogu pojawił się zielony komunikat "Filtr został zapisany pomyślnie"
- Jeśli pojawi się komunikat "Formularz zawiera błędy" popraw błędne wpisy.
- Autoresponder można w dowolnym momencie edytować, wyłączać lub usuwać
- Możliwe jest wykonywanie innych, bardziej skomplikowanych ustawień filtrów
- Ustawienie autorespondera możliwe jest także przez administratora panelu hostingowego Firmy w DirectAdmin
- Jeśli po kliknięciu na link "Wypełnij wszystkimi moimi adresami" w polu "Moje adresy e-mail:"
nie wpisuje się żaden email, to wskazane jest wykonać czynności:
- kliknij w menu "Tożsamości"
- kliknij ikonę "+"
- w polu "Nazwa wyświetlana" wpisz np. Firma ABC - Jan Kowalski
- w polu "E-Mail" wpisz swój adres email
- pozostałych pól nie trzeba wypełniać
- kliknij przycisk "ZAPISZ"
W razie dalszych pytań prosimy o kontakt.