Nasze strony www wykorzystują pliki cookies (tzw. ciasteczka). Mogą stosować je także firmy współpracujące z nami.
Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie i zapis zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Możesz zmienić ustawienia obsługi plików cookies w przeglądarce internetowej.
 
[ X ] nie pokazuj więcej tego komunikatu
POCZTA:    ZARZĄDZANIE: 
webmail-Horde zarządzanie-cPanel
webmail-SquirrelMail zarządzanie-WebMail
Środa, 19 grudnia 2018r.
Beniaminy, Dariusza, Gabrieli
  
  
    

NASZA OFERTA:

Serwisy WWW z CMS
Gazetka elektroniczna
Podpis elektroniczny
Hosting
wizualizacja domu
Uplook-Statlook
Pozycjonowanie stron www
Reklama w wyszukiwarkach
Rejestracja domen
Telefonia internetowa Voip
Multifax
Sklepy internetowe
Sieci komputerowe
Panda Antywirus
pl


JESTEŚMY PARTNERAMI:

logo->panda

logo->uplook-statlook-anasil

logo->domainmaker

logo->loga podpis elektroniczny

pliki_strony->tlo_prawa_02

Zasady działania ochrony antyspamowej.

« powrót

  1. Ochrona antyspamowa jest automatem na serwerze który zgodnie z ustalonymi regułami klasyfikuje niektóre maile jako spam. Przyczyną tego że maile nie docierają do Ciebie może być także ochrona antywirusowa (wówczas maile są kasowane całkowicie i ostatecznie na serwerze przed dostarczeniem na konto odbiorcy) jakkolwiek zazwyczaj przyczyną jest ochrona antyspamowa.

  2. Jest to ochrona przed niechcianą korespondencją, ale ponieważ oceny dokonuje automat zdarza się czasami, że maile właściwe oceniane zostają jako spam, a maile spamowe jako właściwe. Na naszym serwerze działa system SpamAssasin.

  3. Ochrona antyspamowa działa na większości serwerów pocztowych, zatem także Twoja korespondencja może być uznana jako spam. Objawem tego jest najczęściej to, że Twoje maile nie docierają do odbiorcy. W takim przypadku (gdy Twój e-mail opuścił program pocztowy i jest w katalogu "Elementy wysłane") jeśli odbiorca Twojego maila chce go otrzymać, powinien sprawdzić czy nie został on zatrzymany przez jego serwer pocztowy. Aby uniknąć zakwalifikowania maila jako spam sugerujemy stosowanie się do zasad postępowania przy korzystaniu z internetu określanych jako netykieta.

  4. Sugerujemy zapoznać się z definicjami spamu oraz netykietą sieciową.

  5. W celu ochrony przed wysyłaniem spamu oraz dla zachowania stabilności pracy e-maile wysyłane z naszego serwera podlegają następującym zasadom:

    • polityka antyspamowa zgodna z www.nospam-pl.net,
    • jako skaner poczty wykorzystujemy SpamAssasin
    • maksymalna liczba odbiorców w jednym liście to 20 adresów,
    • maksymalna wielkość jednorazowej przesyłki pocztowej to 100 MB
    • maksymalna ilość wysłanych maili to 200 na 5 minut,
      z wyłączeniem sytuacji gdy nadawca wiadomości jest podejrzany o rozsyłanie spamu, np. jego program pocztowy nie zamyka poprawnie połączeń SMTP, lub np. IP jego łącza znajduje się na czarnych listach RBL, w szczególności spamcop.net, spamhaus.org,
      wówczas limit ten wynosi 1 email na godzinę
    • reputację IP sprawdzić mozna także narzędziem senderbase lub multirbl  
       
    W poczcie elektronicznej nie należy wysyłać wielkich załączników, gdyż takie maile nie tylko mogą być uznane za spam, ale też stwarzają problemy przy dostarczaniu do odbiorcy. Przy słabych łączach, słabym komputerze odbiorcy i działającej na jego komputerze ochronie antywirusowej może on nie być w stanie odebrać maila z załącznikiem kilkadziesiąt MB.

  6. Ponieważ rzeczywistość internetowa zmienia się z dnia na dzień, reguły antyspamowe są cały czas aktualizowane i dostosowywane do nowych metod spamiarskich. Ustalenie nowej metody wymaga analizy tysięcy maili, więc czasami nawet kilkanaście dni, a niekiedy jest wręcz niemożliwe, gdy maile spamowe są bardzo podobne do zwykłej korespondencji.

  7. Zmienność w internecie powodować może także, iż korespondencja docierająca dotychczas bez przeszkód nagle zaczyna być zatrzymywana na serwerze. Jest to często niezależne od nadawcy jak i odbiorcy. Przyczyną mogą być różne, np. uznanie przez organizacje antyspamowe łącza internetowego nadawcy za spamiarskie, uszkodzenie programu pocztowego lub struktury maila, podobieństwo wysyłanych maili do maili spamowych.

  8. Określenie przyczyny zakwalifikowania jako spam możliwe jest tylko dla konkretnego maila. W liniach ukrytych nagłówka wypisane są skrótowo reguły antyspamowe które zostały naruszone.
    Wkrótce tutaj zamieścimy instrukcję jak można odczytać ukryty nagłówek maila.

  9. O ile jest włączona, to ochrona antyspamowa przebiega następująco:
    - serwer sprawdza, czy nadawca maila (numer IP jego łącza lub domena) znajduje się na na czarnych listach RBl (mxtoolbox.com), w szczególności spamcop.net, spamhaus.org i jeśli tak jest, to od razu odrzuca maila,
    - po odebraniu (nie zawirusowanej) wiadomości przez serwer automat sprawdza maila pod kątem kilkuset parametrów spamowych,
    - za każde uchybienie "przyznaje" karne punkty lub ułamki punktu,
    - jeśli suma punktów przekroczy ustaloną graniczną wartość, to mail zostaje uznany za spam i dostarczony do katalogu /spam danego konta mailowego.
    W katalogu /spam maile przechowywane są przez 30 dni.

  10. Możliwe jest także ustawienie aby maile uznane za spam były dostarczane bezpośrednio do skrzynki odbiorczej (wyłączenie tzw. Spam Box). Wówczas wiadomości nie są odstawiane na "boczny tor" do katalogu /spam, ale temat takiego maila zaczyna się od prefiksu ***SPAM***.

  11. W ustawieniach SpamAssasin możliwe jest ustawienie dowolnej granicznej wartości punktowej oraz indywidualnej karnej punktacji reguł antyspamowych. Ustawienia te działają dla wszystkich kont e-mail w domenie. Obecnie u większości naszych Klientów ustawiona jest optymalna wartość - około 3.2 punkta. Im większa jest ta wartość, tym mniejsza jest ochrona antyspamowa. Jeśli przychodzi za dużo spamu, to możffna zmniejszyć tą wartość ryzykując że właściwe maile będą także zatrzymywane częściej.

  12. Jeśli dużo właściwych wiadomości jest traktowanych jako spam możliwe jest wpisanie w ustawieniach SpamAssasin zaufanych adresów e-mail oraz domen internetowych (np. *domena.pl) nadawców na tzw. białą listę, wówczas wszelka korespondencja z wskazanych adresów i domen nie będzie traktowana jak spam
    Wpisując nadawcę na tzw. czarną listę możemy zablokować otrzymywanie korespondencji od wskazanych nadawców.
    Biała i czarna lista działają dla wszystkich Waszych kont e-mail. Jest to najbardziej efektywna metoda walki ze spamem - po niedługim czasie zaglądania do katalogu /spam przez stronę www (pkt 18), większość korespondencji trafia bezproblemowo.

  13. Trzeba mieć na uwadze, że wpisywanie nadawców spamowych na czarną listę jest mało efektywne, gdyż używają oni zazwyczaj jednorazowych lub fikcyjnych adresów/domen.
    SpamAssassin skanuje wiadomości tylko i wyłącznie gdy ich rozmiar nie przekracza 200KB.
    W przypadku chęci filtrowania wiadomości, które posiadają większy rozmiar można użyć opcji cPanel: "Global Email Filters" (dla całego konta) bądź "Filtry poczty email" (tylko dla konkretnego konta e-mail).

  14. Biała lista występuje także w czytniku Horde, ale działa ona tylko dla czytnika Horde. Przy odbieraniu poczty tradycyjnie, poprzez program pocztowy typu Outlook Express konieczne są wpisy w innym miejscu: w panelu konta - cPanel.

  15. Wkrótce tutaj zamieścimy instrukcję jak można wpisywać nadawców na białą listę w ustawieniach SpamAssasin  w panelu konta - cPanel, tymczasem prosimy o zgłaszanie zaufanych adresów na nasz email: biuro@gryf.pl wpisując w temacie "Adresy na białą listę", a w treści np. "Proszę o wpisanie na białą listę adresów email: ......".

  16. Wpisanie swojej domeny na białą listę daje pewność, że wszystkie emaile w obrębie domeny na pewno będą docierać bez problemów, ale należy mieć na uwadze, że może to spowodować wzrost spamu, gdyż spamiarze często podszywają się podpod cudze adresy i domeny wysyłając np. emaile od Ciebie do Ciebie. W takim przypadku spam będzie traktowany jako listy zaufane i będzie bez przeszkód trafiać na Twoje konta email.

  17. Możliwe jest także korzystanie z bardziej zaawansowanej metody: filtrowania konta na serwerze. Aby uniknąć nie kontrolowanego kasowania korespondencji powinna być ona stosowana tylko przez zaawansowanych użytkowników.
    Wkrótce tutaj zamieścimy instrukcję jak można korzystać z filtrowania konta w cPanel.

  18. Korespondencję zatrzymaną w katalogu /spam można przeglądać poprzez stronę www czytnikiem Horde (zalecana strona: www.poczta.gryf.pl) lub Squirrelmail. Zatrzymane, a potrzebne wybrane maile można też odebrać w swoim programie pocztowym typu Outlook Express przenosząc je w czytniku Horde z katalogu /spam do katalogu /Odebrane. Opis tej metody znajduje się w instrukcji odzyskiwania wiadomości pocztowych ze spamu.

  19. Inną możliwością pobierania zatrzymanych maili jest stworzenie w swoim programie pocztowym typu Outlook Express osobnego konta lub profilu do pobierania wszystkich maili z katalogu /spam.
    W tej metodzie należy w polu użytkownika wpisać swój adres email zakończony dopiskiem "/spam" np. biuro@twojafirma.pl/spam. Pozostałe ustawienia są takie same jak przy ustawianiu profilu poczty podstawowej.
    Jeśli pobierane maile będą umieszczane w tej samej skrzynce odbiorczej co zwykła korespondencja, to warto stworzyć w programie pocztowym osobny katalog i zastosować filtrowanie korespondencji po temacie zawierającym wpis: ***SPAM***.

Reasumując: możliwe są następujące możliwości traktowania spamu:

  • wyłączenie ochrony antyspamowej, wówczas do skrzynki odbiorczej programu pocztowego trafiać będą wszystkie maile, także te spamowe

  • zmniejszenie czułości antyspama (pkt 10), wówczas będzie wpływać więcej spamu

  • wyłączenie zatrzymywania spamu w katalogu /spam (pkt 9), wówczas otrzymujemy wszystkie maile, a te uznane za spam opisane są jako ***SPAM***

  • wpisywanie nadawców na białą listę (pkt 11), wówczas nie będą zatrzymywane wiadomości od zaufanych kontrahentów

Niezależnie od tego można także:

  • przenosić w Horde wybrane wiadomości z katalogu /spam do /Odebrane i pobierać je swoim programem pocztowym (pkt 16)

  • stworzyć w swoim programie pocztowym osobny profil i pobierać wszystkie wiadomości oznaczone jako spam swoim programem pocztowym (pkt 17)

  • używanie na komputerze własnych programów antyspamowych dostarczanych np. z oprogramowaniem antywirusowym lub z programem pocztowym

Tak jak przy każdej ochronie:

  • im bardziej się zabezpieczymy, tym większe prawdopodobieństwo, że korespondencja zbliżona w formie lub treści do spamu zostanie uznana za niechcianą korespondencję

  • jeśli zmniejszymy zakres ochrony musimy liczyć się z tym, że do skrzynki odbiorczej będą trafiać wiadomości-śmieci

Decyzja którą drogę wybrać należy do Was i zależy od specyfiki pracy w Waszej Firmie.

W razie dalszych wątpliwości prosimy o kontakt.

 







google translate Translate:

           IRKO-NET
ul. Kopernika 3-5
70-241 SZCZECIN
     tel.: 091 812 13 14
tel.: 091 836 21 22 (voip)
fax 24h: (+48 91) 88 650 88
 
    

© 2002-2009 gryf.pl
   

www.gryf.pl
Aktualizowano: 2018-12-17 16:04:31  
Słowa kluczowe naszego serwisu to: podpis elektroniczny, strony internetowe www, szczecin, motelek, cms, tworzenie, projektowanie stron internetowych www, pozycjonowanie stron www, reklama w wyszukiwarkach